مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 دی 1399 ساعت 06:302020-12-28پزشكي

ماندگاری برخی علائم در کرونای طولانی مدت


کرونای طولانی مدت به معنای ماندگاری برخی علائم تا مدتی پس از بهبودی است که داشتن این علائم به معنای ناقل بودن بیمار نیست چراکه او دوران قرنطینه را پشت سر گذاشته است.

- ایسنا/همدان یک پزشک عمومی مطرح کرد: کرونای طولانی مدت به معنای ماندگاری برخی علائم تا مدتی پس از بهبودی است که داشتن این علائم به معنای ناقل بودن بیمار نیست چراکه او دوران قرنطینه را پشت سر گذاشته است.

دکتر پگاه ابراهیمی ویشکی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه افراد دارای بیماری زمینه ای، مبتلایان کرونا با شدت بیشتر و یا افراد بالای 50 سال بیشتر در معرض طولانی شدن علائم هستند، تصریح کرد: این علائم شامل خستگی، کوفتگی، درد مفاصل، سردرد، درد عضلانی، مشکلات خواب، تپش قلب، افسردگی، سرفه، تنگی نفس، تغییر روحیه، بثورات جلدی، ریزش مو، فقدان و کاهش بویایی و یا مشکلات تمرکز است.

وی افزود: علاوه بر سه گروه گفته شده ممکن است دیگر افراد نیز دچار این علائم طولانی مدت شوند که اکثر این علائم به مرور زمان بهتر خواهند شد اما اگر این علائم طولانی مدت، برای بیمار آزاردهنده شد، می تواند با مشورت پزشک از داروهای موجود برای تخفیف علائم استفاده کند.

ابراهیمی ویشکی در پایان به شرایط خروج از قرنطینه پرداخت و مطرح کرد: بیمار می تواند در صورت نداشتن تب بدون مصرف تب بر، بهبودی علائ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماندگاری برخی علائم در کرونای طولانی مدت

ماندگاری برخی علائم در کرونای طولانی مدت