مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 دی 1399 ساعت 06:252020-12-28اجتماعي

امامزاده اسماعیل (ع) فسا، یک سایت گردشگری مذهبی کامل در جنوب کشور


بقعه امامزاده اسماعیل (علیه السلام) یکی از 34 بقعه در شهرستان فسا است که در منطقه ای بسیار خوش آب و هوا قرار دارد و به عنوان یکی از مهم ترین سایت های گردشگری مذهبی شهرستان فسا و استان فارس، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، در 35 کیلومتری جاده فسا- شیراز، در منطقه سرسبز میان جنگل و جاده ترانزیتی شیراز-بندرعباس، مقبره زیبا و با شکوهی قرار دارد که دلیل رونق بیشتر این منطقه و استراحت گاه مسافران و به عنوان یکی از مهم ترین قطب های فرهنگی جنوب کشور میزبان گردشگران است.

درباره شخصیت مدفون در این بقعه دو دیدگاه مطرح است: مولف کتاب از پسا تا فسا او را ابوالقاسم علی ابن احمدبن موسی بن امام محمدالتقی الجواد (علیه السلام) معرفی می کند.

و بر اساس نظریه سیداسحاق حیدری در کتاب شجره طیبه امامزادگان استان فارس، وی سیداسماعیل بن عبدالله بن عبیدالله بن ابی محمدحسن بن عبیدالله بن ابی الفضل العباس بن امام امیرالمومنین علی (علیه السلام) می باشد، نوشته بر روی ضریح این بزرگوار، ایشان را فرزند امام نهم حضرت جوادالائمه(علیه السلام) معرفی می کند، بنابراین قول اول مشهورتر است.

امامزاده اسماعیل(علیه السلام)، از پاکان و دانشمندان و علمای بزرگ زمانه خود بوده، شخصیتی که به نقل از تاریخ، بیش از 52 کتاب در فنون مختلف تألیف نموده است و آثار زیادی از ایشان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امامزاده اسماعیل (ع) فسا، یک سایت گردشگری مذهبی کامل در جنوب کشور

امامزاده اسماعیل (ع) فسا، یک سایت گردشگری مذهبی کامل در جنوب کشور