مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 دی 1399 ساعت 05:502020-12-28اجتماعي

جمعیت قوهای فریادکش در تالاب سرخرود افزایش یافت


رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به افزایش جمعیت قوها در تالاب سرخرود در پی سرما و یخبندان گفت: جمعیت قوها به دو هزار فرد رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، کورس ربیعی گفت: در پی بارش های اواخر هفته گذشته و سرمای قابل توجه هوا به جمعیت قوها افزوده شده و به حدود دو هزار فرد رسیده است.

وی افزود: به منظور حفاظت مؤثر از قوها و جلوگیری از آسیب رسانی به این گونه های حمایت شده، برنامه تمرکز جمعیت با تغذیه کمکی، همه ساله از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با همکاری انجمن ها و دوستداران حیات وحش انجام می شود.

ربیعی گفت: معمولاً چند روز پس از مهاجرت قوها به تالاب، منابع غذایی محیط مورد استفاده قرار می گیرد و در صورت عدم تغذیه کمکی، قوها ناچار به جابجایی در آبگیرهای اطراف و دیگر شهرستان ها خواهند شد که این اتفاق می تواند آسیب رسانی و شکار غیر مجاز را نیز در پی داشته باشد.

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست مازندران ادامه داد: برای جلوگیری از جابجایی قوها در آبگیرهای اطراف تالاب، غذا دهی بمدت حداقل دو ماه انجام می شود.

وی افزود: در سال جاری با توجه به مشاهده آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گله قوهای وحشی، متمرکز کردن گله قوها جهت کنترل و جلوگیری از انتشار ویروس به سایر مناطق و زیست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمعیت قوهای فریادکش در تالاب سرخرود افزایش یافت

جمعیت قوهای فریادکش در تالاب سرخرود افزایش یافت