مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 دی 1399 ساعت 05:352020-12-28فرهنگي

پیگیری ثبت 5 اثر تاریخی اسدآباد در فهرست آثار ملی


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اسدآباد از اقدام و پیگیری ثبت پنج اثر تاریخی این شهرستان در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

- ایسنا/همدان رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اسدآباد از اقدام و پیگیری ثبت پنج اثر تاریخی این شهرستان در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

کامران اکبری شایگان در گفت وگو با ایسنا، کتیبه مسجد جامع شهر مربوط به دوران صفویه، حمام تاریخی شهر آجین، حمام روستای کمک سفلی و دو درخت کهنسال در پیر اسماعیل بالا و پایین را آثار در دست پیگیری برای ثبت آثار ملی در این شهرستان عنوان کرد و افزود: شهرستان اسدآباد دارای 158 آثار تاریخی و باستانی بوده که 58 اثر آن ثبت آثار ملی کشور شده اند.

وی با اشاره به اینکه از 148 آثار تاریخی و باستانی اسدآباد 79 مورد را تپه های باستانی شامل می شوند، ادامه داد: از این تعداد 60 تپه باستانی در بخش مرکزی و 19 تپه در بخش پیرسلمان قرار دارد که تاکنون 50 تپه باستانی ثبت آثار ملی کشور شده است.

اکبری شایگان با اشاره به تپه باستانی روستای خاکریز گفت: این تپه باستانی تاریخی یکی از آثار ملی ثبت شده ایران در اسدآباد است که قدمت آن مربوط به هزاره 3 و 2 قبل از میلاد بوده و در تاریخ 1353/12/24 به شماره 1041 در مجموعه آثار تاریخی ایران ثبت شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیگیری ثبت 5 اثر تاریخی اسدآباد در فهرست آثار ملی

پیگیری ثبت 5 اثر تاریخی اسدآباد در فهرست آثار ملی