مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 دی 1399 ساعت 04:502020-12-28اقتصادي

اهمیت استراتژیک تهاتر برق و گاز با ارمنستان


رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی گفت: ما باید خود را باید به دریای مدیترانه برسانیم اکنون فرصت خوبی است که از طریق عراق و سوریه این هدف را محقق کنیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا، تهران و ایروان سال 2004 میلادی (1383) قرارداد تهاتر گاز و برق را برای مدت 20 سال امضا کردند که بر اساس آن، گاز صادراتی ایران به مصرف نیروگاه های تولید برق در ارمنستان می رسد و در عوض، ایران از ارمنستان برق وارد می کند، ارمنستان از اواسط سال 2009 واردات گاز از ایران را آغاز کرده است.

تمدید این قرارداد برای تدوام تهاتر گاز و برق بین ایران و ارمنستان موضوعی بود که اخیرا مقامات دو کشور در مورد آن بحث و مذاکره داشته اند، سوال این است که بازار گاز ارمنستان تا چه حد باید در دستور کار استراتژی های گازی ایران قرار گیرد؟ آیا ارمنستان می تواند مسیری برای رسیدن به دروازه های اروپا تلقی شود؟ پس از مناقشات قره باغ، بازار این کشور چقدر برای ایران اهمیت دارد؟ حمیدرضا صالحی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در این باره اظهار داشت: ما باید از هر فرصتی استفاده کنیم و خطوط مواصلاتی خود را در حوزه گاز و برق توسعه دهیم، هر زمان که امکان سرمایه گذاری داشته باشیم باید در سریع ترین زمان ممکن اقدام کرده و کوتاهی نکنیم، چراکه هر قدر زمان بگذرد تعداد بازیگران برای نقش آفرینی در هر بازاری ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهمیت استراتژیک تهاتر برق و گاز با ارمنستان

اهمیت استراتژیک تهاتر برق و گاز با ارمنستان