مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 دی 1399 ساعت 16:552020-12-27بين الملل

طرابلس: مصر قول داد که سفارت خود در لیبی را بازگشایی کند


وزارت خارجه دولت وفاق لیبی گفت که هیأت مصری در سفر به این کشور متعهد شده است سفارت خود را بعد از هفت سال، بدون پیش شرط بازگشایی کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه دولت وفاق ملی لیبی می گوید دولت مصر قول داده است که سفارت خود در شهر طرابلس، پایتخت لیبی را که در درست دولت وفاق است، افتتاح کند.

محمد القبلاوی، سخنگوی دولت وفاق ملی لیبی امروز یکشنبه در گفت وگو با وب سایت عربی 21 گفت که بعد گفت وگوهایی بین مقامات لیبی با هیأت مصری، آن ها قول دادند که سفارت این کشور در طرابلس فوراً و بدون پیش شرط بازگشایی شود.

او هدف از سفر هیأت مذکور به لیبی را از سرگیری روابط دیپلماتیک بین دو طرف است قبلاوی گفت که در این دیدارها همچنین بر اهمیت ایجاد راه حل سریع برای از سرگیری پروازها به قاهره توافق شد.

امروز یک هیأت عالی رتبه مصری برای اولین بار از سال 2014 به این سو راهی طرابلس پایتخت لیبی شد و مورد استقبال فتحی باشاغا وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی قرار گرفت.

منابع مصری به شبکه سعودی العربیه گفتند که هیأت مصری در این سفر از دولت وفاق خواهد خواست تا واردات سلاح از ترکیه را متوقف کند و گروه های شبه نظامی را تحت نظارت سازمان ملل برچیند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرابلس: مصر قول داد که سفارت خود در لیبی را بازگشایی کند

طرابلس: مصر قول داد که سفارت خود در لیبی را بازگشایی کند