مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 دی 1399 ساعت 12:052020-12-27حوادث

دستگیری قاچاقچی میراث فرهنگی با 19 شیء 3 هزار ساله در اصفهان


فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از دستگیری یک قاچاقچی میراث فرهنگی و کشف 19 شیء تاریخی با قدمت 3 هزار ساله به ارزش 10 میلیارد ریال درعملیات مأموران این فرماندهی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سرهنگ حمیدرضا اکبری اظهار داشت: مأموران کلانتری ورزنه در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی در یکی از قبرستان های شرق اصفهان اقدام به حفاری غیرمجاز و سرقت اموال تاریخی و آثار باستانی کرده، رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در این خصوص تیمی از مأموران مجرب این یگان وارد عمل شده و با انجام تحقیقات علمی و تخصصی و یک سری اقدامات خاص پلیسی طی یک عملیات ضربتی متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه این سارق میراث فرهنگی 19 قطعه شیء ء تاریخی شامل هشت قطعه ظروف مفرقی، هفت قطعه ظروف سفالی، سه قطعه ظروف سنگی و یک عدد تبر کشف شد.

سرهنگ اکبری با بیان اینکه بنا بر اظهار نظر کارشناس میراث فرهنگی اموال مکشوفه مربوط به هزاره سوم قبل از میلاد بوده و ارزش آنها نیز 10 میلیارد ریال است گفت: متهم پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

این مقام انتظامی در خاتمه ضمن تشکر از همکاری شهروندان و احساس مسئولیت آنان در قبال حفظ آثار فرهنگی و تاریخی کشور خاطر نشان ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگیری قاچاقچی میراث فرهنگی با 19 شیء 3 هزار ساله در اصفهان

دستگیری قاچاقچی میراث فرهنگی با 19 شیء 3 هزار ساله در اصفهان