مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 دی 1399 ساعت 10:302020-12-27سياسي

درخواست رییس ایکوم ایران برای بودجه 1400


رییس ایکوم ایران امیدوار است تا فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری در مجلس با دورنگری و دوراندیشی اشکالات و کمبودها را در موزه ها و میراث فرهنگی در مصوبه بودجه لحاظ کند.

- رییس ایکوم ایران امیدوار است تا فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری در مجلس با دورنگری و دوراندیشی اشکالات و کمبودها را در موزه ها و میراث فرهنگی در مصوبه بودجه لحاظ کند.

سیداحمد محیط طباطبایی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به وجود نقطه ضعف هایی که در حوزه اعتبارات موزه ها و به خصوص میراث فرهنگی وجود دارد، می گوید: یکی از مهمترین اعتبارات موزه درآمدهای موزه ای است.

درآمدِ موزه به دست آمده از بلیت فروشی است که بر اساس مصوبه مجلس، از حدود دهه 40 تا سال 1383 درآمدها اختصاصی بودند (یعنی از موزه به جای دیگری واریز نمی شد و از همان ابتدا در حساب موزه بود) که تا سال 83 ادامه داشت، اما از سال 83 این درآمدها از حالت اختصاصی خارج شد و در درآمدهای عمومی قرار گرفت که به حساب خزانه ریخته می شود.

او با تاکید بر لزوم بازگشت درآمد حاصل از موزه ها به خود موزه ها مانند گذشته بیان می کند: تا جایی که من اطلاع دارم، هنوز طرحِ بازگشت درآمد موزه ها از خزانه به حساب موزه ها نیز به طور کامل اجرایی نمی شود، در واقع وضعیت به گونه ای است که برخی از موزه ها امکان تعویض لامپ سوخته خود را هم ندارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست رییس ایکوم ایران برای بودجه 1400

درخواست رییس ایکوم ایران برای بودجه 1400