مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 دی 1399 ساعت 09:002020-12-27پزشكي

با خواص پای مرغ آشنا شوید


طبق نتایج پژوهش های انجام شده این ماده غذایی حاوی برخی پروتیین ها، ویتامین ها و مواد معدنی موردنیاز بدن، ازجمله ویتامین A و ویتامین D، فسفر، - کلسیم، منیزیم و اسید های چرب است.

پای مرغ یکی از مغذی ترین و پرخاصیت ترین مواد غذایی است که اکثر افراد از خواص درمانی آن غافل هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصر ایران، ناصر رضایی پور دبیر انجمن علمی طب سنتی ایران در خصوص خواص پای مرغ در طب ایرانی اظهار کرد: پای مرغ از خواص درمانی بسیار زیادی برخوردار است که معمولا اکثر افراد از آن بی خبر هستند و تمایلی برای مصرف این ماده غذایی ندارند.

او بیان کرد: پای مرغ در کشور ما چندان مورد استفاده نیست درحالی که استان اردبیل، یکی از مهمترین صادرکننده های پنجه مرغ به کشور های آسیای جنوب شرقی محسوب می شود، اما اکثر مردم از خواص دارویی و درمانی این ماده غذایی اطلاعی ندارند.

رضایی پور گفت: طبق نتایج پژوهش های انجام شده این ماده غذایی حاوی برخی پروتیین ها، ویتامین ها و مواد معدنی موردنیاز بدن، ازجمله ویتامین A و ویتامین D، فسفر، کلسیم، منیزیم و اسید های چرب است.

او افزود: مصرف این ماده غذایی برای کسانی که از نرمی غضروف رنج می برند بسیار مناسب خواهد بود، زیرا سولفات کندرویتین موجود در پای مرغ یک غضروف ساز طبیعی است که می توان از آن در کنار دیگر دارو ها استفاده کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با خواص پای مرغ آشنا شوید

با خواص پای مرغ آشنا شوید