مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 دی 1399 ساعت 07:402020-12-27فرهنگي

شیوه های طنزپردازی در مقالات شمس بررسی می شود


نشست «شیوه های طنزپردازی و مقارنه طنز و فرزانگی در مقالات شمس» روز چهارشنبه 10 دی در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می شود.

- نشست شیوه های طنزپردازی و مقارنه طنز و فرزانگی در مقالات شمس روز چهارشنبه 10 دی در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، چهل وششمین نشست از مجموعه درس گفتارهایی درباره شمس تبریزی با عنوان شیوه های طنزپردازی و مقارنه طنز و فرزانگی در مقالات شمس روز چهارشنبه 10 دی در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می شود.

طنز که نوعی بیان هنرمندانه و اثرگذار است، در مقالات شمس به شیوه هایی گوناگون به کارگرفته شده است؛ گاه در سطح زبان و به شکل واژگانی، و گاه به شیوه هایی مفهومی تر و هنری تر مانند طنز روایی.

حالت های گوناگون طنزپردازی، سخن شمس را از سویی گزنده و تند و از دیگر سو، شیرین و اثرگذار و به تعبیر خود او بامزه کرده است.

لیلا آقایانی چاووشی محقق و پژوهشگر در این درس گفتار، شکل های گوناگون طنز در مقالات شمس همراه با شواهد و نمونه هایی از متن کتاب را معرفی می کند.

همچنین، اینکه ما آدمیانِ هر روزه میانمایه، پیوسته درحال جدی گرفتن جهان نمودها هستیم و از بودِ جهان به کُل غافلیم، می تواند برای یک فرزانه که به ناپایداری و فریبندگی نمود ها و اَصالت و واقعیت بودِ جهان آگاهی یافته، دستمایه طنز و شوخی قرار گی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوه های طنزپردازی در مقالات شمس بررسی می شود

شیوه های طنزپردازی در مقالات شمس بررسی می شود