مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 دی 1399 ساعت 20:352020-12-26اقتصادي

اجرای کشاورزی قراردادی در خصوص کلزا و حبوبات در آذربایجان شرقی


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از اجرای کشاورزی قراردادی در خصوص کلزا و حبوبات در استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، علی رخ افروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به ضرورت طرح کشاورزی قراردادی اظهار کرد: کاهش دغدغه کشاورزان و بازار با اجرای طرح کشاورزی قراردادی و تسهیل فروش محصولات کشاورزی، موثر شدن تشکل ها در خرید محصولات کشاورزان، افزایش عملکرد و افزایش درآمد کشاورزان، کاهش دادن دغدغه تامین مواد اولیه برای کارخانه فرآوری، سودآور بودن محصولات کشاورزی و پیوند دادن به بازارهای جدید، ورود به صادرات در بخش کشاورزی از جمله مزایای طرح کشت قراردادی است.

وی افزود: کشاورزی قراردادی حرکت از کشاورزی سنتی به سمت کشاورزی مدرن است؛ با توجه به اینکه تولید محصول بدون در نظر گرفتن بازار تجاری در کشاورزی سنتی مشکلات زیادی برای کشاورزی دارد، کاهش هزینه تولید و افزایش ضریب مکانیزاسیون و افزایش سطح زیر کشت در نتیجه استفاده از ادوات و ماشین آلات کشاورزی و دنبال بندها در کشاورزی کاهش می یابد.

رخ افروز ادامه داد: این طرح برای تنظیم بازار نیز مناسب خواهد بود و اجرای آن در کاهش هزینه تولید، رونق صادرات و ارتقاء درآمد کشاورزان نقش به سزایی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای کشاورزی قراردادی در خصوص کلزا و حبوبات در آذربایجان شرقی

اجرای کشاورزی قراردادی در خصوص کلزا و حبوبات در آذربایجان شرقی