مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 دی 1399 ساعت 15:352020-12-26سياسي

مجموعه تاریخی مزار جام در شهرستان تربت جام محوطه سازی شد


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت جام گفت: «مجموعه تاریخی مزار جام در شهرستان تربت جام به صورت مشارکتی با تولیت مزار محوطه سازی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی غلام رسول رحیمی اظهار کرد: این مجموعه که به شماره174 در سال 1310 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده  قسمتی از خانقاه شیخ الاسلام احمد جامی قدس سره عارف شهیر قرن پنجم هجری قمری است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت جام ادامه داد: 10 فضای معماری برگرد یک صحن وسیع مرکزی شکل گرفته است که مهم ترین و باشکوه ترین فضاهای معماری این مکان در مجاورت آرامگاه شیخ بناشده که شامل گنبد خانه، ایوان، مسجد کرمانی، گنبد سبز و سفید، مسجد عتیق، آب انبار و ملحقاتش است که از قرن هشتم هجری قمری باقی مانده است.

وی تصریح کرد: الحاقات این مجموعه متعلق به قرن نهم تا یازدهم هجری قمری است که با توجه به توافق به عمل آمده با تولیت مزار جام انجام محوطه سازی از ابتدای سال جاری آغازشده و هم چنان در حال اجراست.

رحیمی درباره اقدامات انجام شده برای محوطه سازی مجموعه اظهار کرد: پیاده روهای محوطه مزار با سنگ قلوه رودخانه ای به میزان 742 مترمربع طبق طرح محوطه سازی مزار جام سنگ فرش شده است که تأم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجموعه تاریخی مزار جام در شهرستان تربت جام محوطه سازی شد

مجموعه تاریخی مزار جام در شهرستان تربت جام محوطه سازی شد