مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 دی 1399 ساعت 11:502020-12-26اقتصادي

پرداخت بیمه بیکاری کرونا به جاماندگان در هفته آینده


بر اساس آخرین آمارها تاکنون 91 هزار نفر از متقاضیان مقرری بیمه بیکاری کرونا را دریافت نکرده اند که پیش بینی می شود در هفته آینده پرداختی ها به جاماندگان واریز شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با شیوع ویروس کرونا بسیاری از مشاغل و کسب و کارها از جمله صنوف و مشاغل خدماتی دچار آسیب شدند و این امر به بیکاری نیروهای کار شاغل در این بخشها انجامید.

دولت در راستای حمایت از صنوف و کارگران آسیب دیده از کرونا، مبلغ 5000 میلیارد تومان اعتبار برای کمک به صندوق بیمه بیکاری اختصاص داد که با حمایت سازمان برنامه و بودجه، اقدام وزارت کار و همراهی سازمان تامین اجتماعی و دستگاههای مربوطه، روند واریز مقرری بیمه بیکاری به متقاضیان مشمول و کارگران بیکار شده دنبال شد و در این بین مقرر شد تا بیمه بیکاری سه ماه اسفند 1398 و فروردین و اردیبهشت 1399 به کارگران و افراد بیکار شده از کرونا پرداخت شود.

البته مکانیسم پرداخت بیمه بیکاری ناشی از کرونا طی مدت مذکور بر مبنای قانون فعلی بیمه بیکاری انجام نشد بلکه طبق هماهنگی و توافقات صورت گرفته با وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی، لیست مشمولان توسط سازمان تامین اجتماعی به سازمان برنامه و بودجه ارسال شد و روند واریز و میزان پرداختی ها از سوی سازمان برنامه و بودجه و از طریق خزانه داری کل صورت گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرداخت بیمه بیکاری کرونا به جاماندگان در هفته آینده

پرداخت بیمه بیکاری کرونا به جاماندگان در هفته آینده