مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 دی 1399 ساعت 06:502020-12-26سياسي

جلفا، بدون جشن


سال نوی میلادی فرارسیده اما در محله ارمنی نشین جلفا، خبری از شور و حال همیشگی نیست و همه حرف ها هم ختم به یک دعا می شود؛ دعا برای برچیده شدن بساط کرونا و برگشتن به زندگی عادی.

- ایسنا/اصفهان سال نوی میلادی فرارسیده اما در محله ارمنی نشین جلفا، خبری از شور و حال همیشگی نیست و همه حرف ها هم ختم به یک دعا می شود؛ دعا برای برچیده شدن بساط کرونا و برگشتن به زندگی عادی.

شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران پیش تر اعلام کرده بود که به احترام کادر درمان و برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی، جشنی به مناسبت سال نوی میلادی در کلیسای وانک و محله ارمنی نشین جلفا برگزار نمی شود؛ با این وجود، رفتم محله جلفا و وارد مغازه ای شدم که روبروی کلیسای وانک قرار داشت؛ مغازه ای وابسته به خانه سالمندان ارامنه که محصولات دست ساز زنان هنرمند این خانه را می فروخت.

در ویترین، لباس های بافتنی قرمز و سفید چیده شده بود و مراجعان کمی داشت.

از دیانا قاراخانیان، تنها فروشنده اش خواستم برای مخاطبان ایسنا بگوید که ارمنی ها امسال برای جشن سال نوی میلادی برنامه ای دارند؟ جوابم را این طور داد: اول من سال نوی مسیحی را به همه هم وطنان ایرانی و خارج از کشور تبریک می گویم و امیدوارم سال خوب و پر برکتی داشته باشند، بعد هم دختر جان، ارمنی و مسلمان ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلفا، بدون جشن

جلفا، بدون جشن