مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 دی 1399 ساعت 05:102020-12-26پزشكي

گیاهی برای رفع زانودرد سالمندان


نتایج یک پژوهش دانشگاهی توسط محققان کشورمان نشان می دهد که استفاده از روغن گیاه دارویی ناخنک، می تواند در کنترل درد زانوی سالمندان که عمدتاً به دنبال بیماری استئوآرتریت به وجود می آید، - تأثیر خوبی داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، استئوآرتریت یا بیماری دژنراتیو مفصل، شایع ترین بیماری مفصلی است که اصلی ترین نشانه آن تخریب موضعی غضروف مفصلی بوده که افراد را دچار زانودردهای آزاردهنده ای می کند.

این بیماری غیر التهابی مفصلی در مفاصل متحرک، با تخریب غضروف مفصلی و استخوان سازی جدید در سطح و حاشیه مفصل درگیر، نمود پیدا می کند.

استئوارتریت یا ساییدگی مفصل که به آن آرتروز نیز گفته می شود، شایع ترین بیماری در سالمندان بوده و می توان شیوع آن را حتی از بیماری قلبی، فشارخون و دیابت بیشتر دانست.

از میان مفاصل بزرگ بدن، زانو از شایع ترین محل های ابتلاست و یکی از پنج علل اصلی معلولیت جسمی در سالمندان به حساب می آید.

بر اساس گفته های متخصصان، برخلاف استئوارتریت ثانویه که به دنبال عامل مستعدکننده قبلی به صورت موضعی یا عمومی نظیر شکستگی، صدات استخوانی، صدمات مفصلی، عفونت و آرتریت روماتویید ایجاد می شود، در استئوارتریت اولیه، برای فرایند تخریب مفصل هیچ بیماری زمینه ای قبلی وجود ندارد و علت آن نیز نامشخص است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گیاهی برای رفع زانودرد سالمندان

گیاهی برای رفع زانودرد سالمندان