مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 دی 1399 ساعت 13:002020-12-25دانش

چالش های خانه شیون فومنی


عضو هیئت امنای بنیاد شیون فومنی در روزهایی که وضعیت خرید خانه مادری این شاعر مغفول مانده است از چالش های پیش روی خرید این بنای ثبت شده و مرمت و احیای آن برای تاسیس خانه - موزه شیون فومنی می گوید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حامد فومنی، فرزند این شاعر فقید با بیان این که وضعیت خرید خانه مادری شیون فومنی همچنان در استان گیلان مغفول مانده است می گوید این خانه که در محله رودبارتان رشت قرار دارد، در خردادماه سال جاری توسط اداره کل بناهای تاریخی و فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی واجد ارزش بناهای تاریخی و فرهنگی شناخته شد و در فهرست بناهای ملی کشور قرار گرفت اما به دلیل خریده نشدن آن از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان گیلان مشکلاتی برای مالک به وجود آمده است.

به گفته او، این خانه قدیمی است و زندگی در آن مناسب نیست و به دلیل ثبت ملی مالک نمی تواند آن را به غیر بفروشد و نیز نمی تواند در آن دست ببرد.

همچنین محمدحسین مهدی پور، عضو هیئت امنای بنیاد شیون فومنی در وبینار سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان گیلان که به مناسبت هفتادوچهارمین زادروز شیون فومنی برگزار شد، از نقش خرید خانه مادری شیون فومنی در توسعه صنعت گردشگری ادبی گیلان و نیز این که خرید خانه مادری زنده یاد شیون فومنی و راه اندازی خانه - موزه شیون یک مطالبه و دغدغه عمو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش های خانه شیون فومنی

چالش های خانه شیون فومنی