مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 دی 1399 ساعت 12:502020-12-25سياسي

برگزاری آیین مجازی بزرگداشت زرتشت در یزد


 آیین بزرگداشت زرتشت، پیام آور یکتاپرستی برای استفاده عموم در اینستاگرام انجمن زرتشتیان پخش شد و این برنامه تا شب همچنان در کشور و استان یزد با برنامه های متنوع نیایش و دعا خوانی ادامه دارد.

- رییس انجمن همازور زرتشتیان ایران گفت: برای تخستین بار به دلیل شیوع ویروس کرونا و پیشگیری از آن، آیین درگذشت اَشو زرتشت پیامبر ایران باستان امروز جمعه به صورت مجازی در یزد برگزار شد.

منوچهر ارغوانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پنجم دی ماه سالگرد درگذشت زرتشت پیامبر ایران باستان است ، تنها روزی که جشن نیست ولی روز سوگواری هم نیست در آیینی به یاد او از سوی موبدان زرتشتی برنامه دعا و نیایش به درگاه اهورا مزدا انجام شد.

وی ادامه داد: آیین بزرگداشت زرتشت، پیام آور یکتاپرستی برای استفاده عموم در اینستاگرام انجمن زرتشتیان پخش شد و این برنامه تا شب همچنان در کشور و استان یزد با برنامه های متنوع نیایش و دعا خوانی ادامه دارد.

زرتشت در هفتاد و هفت سالگی هنگامی که گشتاسب کیانی و پسرش اسفندیار، فرمانروای بلخ (مزارشریف) از پایتخت بیرون رفته بودند، فرمانروای تورانی ارجاسب که دشمن دیرینه او بود، درنگی یافته و تورابراتور را با لشگر بزرگی به بلخ فرستاد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری آیین مجازی بزرگداشت زرتشت در یزد

برگزاری آیین مجازی بزرگداشت زرتشت در یزد