مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 دی 1399 ساعت 08:202020-12-24سياسي

سه هیچ به نفع پایان نامه نویسان میدان انقلاب


«دسترسی به متن پایان نامه ها و رساله ها در پایگاه اطلاعات علمی ایران (گنج) شدنی نیست.

» این خبری بود که روز اول دی ماه روی سایت گنج ایرانداک (پایگاه اطلاعات علمی ایران) منتشر شد؛ - دسترسی به متن پایان نامه ها و رساله ها در پایگاه اطلاعات علمی ایران (گنج) شدنی نیست.

این خبری بود که روز اول دی ماه روی سایت گنج ایرانداک (پایگاه اطلاعات علمی ایران) منتشر شد؛ تصمیمی که به استناد ماده هشت آیین نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی گرفته و دسترسی به متن 450 هزار پایان نامه قطع شد.

هرچند این قانون برای تقلب نکردن یا به قول آنچه در صفحه اول سایت ایرانداک قید شده آیین نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی است، اما به اذعان بسیاری از کارشناسان آموزش عالی کشور و اعضای هیات علمی، قانونی به ضرر علم و دانش است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه فرهیختگان در ادامه نوشت: اگر تاریخچه قانونی کشورهایی را که در عرصه شفافیت پیشتازند بررسی کنیم، اغلب به قانونی تحت عنوان آزادی اطلاعات برمی خوریم؛ قانونی که در آن، حق دسترسی عموم مردم به اطلاعات به رسمیت شناخته شده و در کشور ما نیز این قانون تحت عنوان انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سه هیچ به نفع پایان نامه نویسان میدان انقلاب

سه هیچ به نفع پایان نامه نویسان میدان انقلاب