مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 دی 1399 ساعت 04:552020-12-24پزشكي

10 نکته درباره بیماری هاری و خطر آن برای انسان


بیماری هاری به عنوان یکی از مهم ترین بیماری های خطرناک و مشترک بین انسان و حیوانات سالانه خسارات بهداشتی، اقتصادی و زیست محیطی فراوانی را تحمیل می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، بیماری ها به عنوان یکی از عوامل مهم تهدید کننده بقای حیات وحش یا به عبارتی تنوع زیستی همچنین تهدیدی برای بهداشت جوامع انسانی و حتی دام های اهلی در هر کشوری به شمار می آیند بنابراین با پیشگیری از شیوع بیماری ها و مبارزه با آن ها علاوه بر حفظ گونه های جانوری در حیات وحش به خصوص گونه های نادر و در معرض خطر انقراض، شاهد کاهش هزینه های پیشگیری، درمان و ارتقای کیفیت و سطح بهداشت جامعه انسانی و جمعیت دامی کشور به عنوان یکی از مهم ترین شاخص های توسعه کشور خواهیم بود.

به همین منظور به 10 نکته درباره بیماری هاری بر اساس اطلاعات سازمان محیط زیست اشاره شده است: * هاری یک بیماری حاد و کشنده ویروسی سیستم مرکزی است که گوشتخواران اهلی و وحشی و انسان به طور تصادفی و غالبا از طریق گزش به آن مبتلا می شوند.

عمده ترین میزبانان و ناقلان این بیماری جانوران خونگرم به خصوص پستانداران و به طور ویژه گوشتخواران اهلی و وحشی هستند.

اگر اقدامات پیشگیرانه مانند واکسیناسیون و اقدامات درمانی در مورد بیماری هاری به موقع صورت نگیرد می تواند منجربه مرگ انسان و حیوان شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10 نکته درباره بیماری هاری و خطر آن برای انسان

10 نکته درباره بیماری هاری و خطر آن برای انسان