مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 دی 1399 ساعت 18:402020-12-23بين الملل

اعتراض عراق به دستور ترامپ درباره عفو 4 متهم شرکت بلک واتر


وزارت امور خارجه عراق با انتشار بیانیه ای به دستور ترامپ درباره عفو تعدادی از محکومان در حادثه کشتار دست کم 14 شهروند عراقی واکنش نشان داد.

- وزارت امور خارجه عراق با انتشار بیانیه ای به دستور ترامپ درباره عفو تعدادی از محکومان در حادثه کشتار دست کم 14 شهروند عراقی واکنش نشان داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از میدل ایست نیوز، وزارت امور خارجه عراق با انتشار بیانیه ای به دستور رییس جمهوری آمریکا درباره عفو تعدادی از محکومان در حادثه کشتار دست کم 14 شهروند عراقی واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده که این افراد در حادثه ای که در آن زمان همگان در سطحی بین المللی و داخلی آن را محکوم کردند دست کم 14 شهروند عراقی را در سال 2007 به قتل رساندند.

این وزارتخانه تأکید کرده که تصمیم رییس جمهوری آمریکا برای عفو این افراد بزرگی جنایت آنان را نادیده می گیرد و با تعهدات اعلام شده آمریکا درباره ارزش های حقوق بشر و عدالت و حکومت قانون ناسازگار است و به نحوی اسفبار کرامت و احساسات و حقوق قربانیان را نادیده می گیرد.

وزارت خارجه عراق تأکید کرد که با جدیت موضوع را از کانال های دیپلماتیک با ایالات متحده پیگیری خواهد کرد تا آنان را به بازنگری در این تصمیم وادارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتراض عراق به دستور ترامپ درباره عفو 4 متهم شرکت بلک واتر

اعتراض عراق به دستور ترامپ درباره عفو 4 متهم شرکت بلک واتر