مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 دی 1399 ساعت 12:252020-12-23بين الملل

عفو نظامیان آمریکایی عامل کشته و زخمی کردن 31 غیرنظامی عراقی


ترامپ در جدیدترین اقدام خود که جنجال زیادی به پا خواهد کرد نظامیان آمریکایی عامل قتل و زخمی کردن 31 غیرنظامی عراقی را مورد عفو قرار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری نون عراق، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا، دستور عفو نظامیان آمریکایی را داده است که در ماجرای معروف به شرکت امنیتی بلک واتر در عراق به قتل 14 غیرنظامی عراقی دخیل هستند.

این نظامیان در ماجرای رسوایی بلاک واتر در عراق دخیل بوده اند.

این رسانه عراقی گزارش داد: انتظار می رود که این تصمیم ترامپ سروصدای زیادی به پا کند به ویژه در شرایطی که ترامپ از شکست در انتخابات خودداری می کند اما وی باید در 20 ژانویه آینده کاخ سفید را ترک کند.

نظامیانی که ترامپ آنها را مورد عفو قرار داده است در قتل عراقیها در سال 2007 دخالت داشته اند از جمله نیکلاس سلاتن که محکوم به زندان ابد شده بود.

این نظامیان متهم به تیراندازی در میدان شلوغ النسور در بغداد در 16 سپتامبر 2007 هستند که رسوایی بین المللی و خشم شدید عراقیها از حضور نظامیان آمریکا در عراق را به دنبال داشت و در جریان این تیراندای 14 غیرنظامی عراقی کشته و 17 نفر دیگر زخمی شدند.

در میانه انتشار گزارش هایی مبنی بر صدور شمار زیادی فرمان عفو از سوی دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا پیش از خروج وی از کاخ سفید، این مقام بلندپایه دول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عفو نظامیان آمریکایی عامل کشته و زخمی کردن 31 غیرنظامی عراقی

عفو نظامیان آمریکایی عامل کشته و زخمی کردن 31 غیرنظامی عراقی