مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 دی 1399 ساعت 10:402020-12-23اقتصادي

شهرستان ابهر رتبه اول در تولید انگور و کشمش درزنجان را دارد


رییس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، با بیان اینکه که تولید انگور در سال گذشته 84 هزار تن بود، گفت: شهرستان ابهر رتبه اول استان در تولید انگور، - کشمش و سایر فرآورده های این محصول را دارد.

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار مهر ، به افزایش تولید انگور در شهرستان ابهر اشاره کرد و گفت: امسال 120 هزار تن انواع ارقام انگور در ابهر تولید شد.

وی با بیان اینکه که تولید این محصول در سال گذشته 84 هزار تن بود، اظهار داشت: شهرستان ابهر رتبه اول استان در تولید انگور، کشمش و سایر فرآورده های این محصول را دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، با بیان اینکه استان زنجان در زمینه تولید محصول انگور سه بخش مهم تولید، فرآوری و پیش فرآوری فعالیت دارد، گفت: بیش از 16 هزار هکتار باغ انگور در زنجان وجود دارد.

تاراسی با بیان اینکه بخشی از محصول انگور زنجان به صورت سنتی به کشمش تبدیل می شود، ابراز کرد: 60 درصد این محصول نیز به صورت سنتی به کشمش تبدیل می شود.

وی با بیان اینکه استان در بحث صادرات کشمش عملکرد بسیار خوبی دارد، افزود: سالانه بیش از چهار هزار تن کشمش صادر می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، با بیان اینکه امسال 70 درصد از انگور تولید شده شهرستان به تولید کشمش اختصاص یافته است، تصریح کرد: 6 مرکز خرید و کارخانه فرآوری، سورت بندی و بسته بندی کشمش در شهرس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهرستان ابهر رتبه اول در تولید انگور و کشمش درزنجان را دارد

شهرستان ابهر رتبه اول در تولید انگور و کشمش درزنجان را دارد