مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 دی 1399 ساعت 10:252020-12-23فرهنگي

برگزیدگان دومین دوره جایزه ابن سیناپژوهی معرفی شدند


اختتامیه دومین دوره جایزه ابن سیناپژوهی برگزار و در آن برگزیدگان این جایزه به صورت حضوری و مجازی تقدیر شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، اختتامیه دومین دوره جایزه ابن سیناپژوهی روز گذشته، سه شنبه (دوم دی ماه) با حضور محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایوب دهقانکار مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، نصرالله موسویان دبیر علمی دومین دوره جایزه ابن سینا پژوهی و برگزیدگان این جایزه به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

ایوب دهقانکار در این آیین ضمن تاکید بر این موضوع که ابن سینا نماد خرد، خردورزی و عقلانیت در سرزمین ما است، گفت: در جامعه علمی جهان نیز نماد پژوهش و میل به سمت خردورزی است و آثار او در محافل علمی دنیا مورد استناد و بهره برداری است.

وی با بیان اینکه در محافل گوناگون کشور ما را با نمادهای مختلفی می شناسند، گفت: در محافل علمی نیز ما را با دو کتاب قانون و شفا ابن سینا می شناسند و باید به خودمان ببالیم که خاستگاه چنین دانشمندی سرزمین ایران بوده است.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران عنوان کرد: پروفسور دیمیتری گوتاس که در سال 2015 برگزیده جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شده بود، در اقدامی خردمندانه، درخواست کردند که جایزه خود را به بهترین پژوهش های دانشگاهی یا حوزوی درباره ابن سینا اهدا کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزیدگان دومین دوره جایزه ابن سیناپژوهی معرفی شدند

برگزیدگان دومین دوره جایزه ابن سیناپژوهی معرفی شدند