مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 دی 1399 ساعت 10:252020-12-23بين الملل

ظریف، طالبان و خبرنگار افغان/ نکته ای که نگفت...


گفت و گوی چالشی و تازه «طلوع نیوز» با وزیر خارجه ایران اگرچه خواندنی است اما جواد ظریف می توانست زودتر از بحث طالبان خلاص شود.

- گفت و گوی چالشی و تازه طلوع نیوز با وزیر خارجه ایران اگرچه خواندنی است اما جواد ظریف می توانست زودتر از بحث طالبان خلاص شود.

عصر ایران؛ مهرداد خدیر- گفت و گوی تازه خبرنگار طلوع نیوز افغانستان با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران را می توان در کارگاه روزنامه نگاری در رشته یا ژانر مصاحبه به عنوان یک الگو معرفی کرد.

مصاحبه کننده با تسلط و مهارت، از دل هر پاسخ وزیر خارجه ایران سؤالی بیرون می کشد و چون می داند جواد ظریف در مقام رییس دستگاه دیپلماسی هم ناگزیر است ملاحظات بین المللی را رعایت کند و هم به گونه ای سخن نگوید که نهادهایی در داخل بر او خرده نگیرند پرسش ها را چون رگباری بر سر او فرومی ریزد و در عین حال مراقب است هیچ گاه مانند برخی رسانه ها در ایران لحن بازجو به خود نگیرد تا مخاطب احساس انزجار نکند یا به بهانه ای یا به صراحت به گفت و گو پایان ندهد یا بگوید مایل به پاسخ و ادامه نیست.

چرا که به تعبیر گابریل گارسیا مارکز مصاحبه باید مثل معاشقه لذت بخش باشد.

از منظر حرفه ای می توان این مصاحبه را در ردیف گفت و گوهای اوریانا فالاچی خبرنگار فقید ایتالیایی دانست که به ایران هم سفر کرده بود و کتاب گفت و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظریف، طالبان و خبرنگار افغان/ نکته ای که نگفت...

ظریف، طالبان و خبرنگار افغان/ نکته ای که نگفت...