مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 دی 1399 ساعت 07:052020-12-23پزشكي

استقرار نسخه نویسی الکترونیک و حذف دفترچه بیمه کاغذی تا شهریور 1400


معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت، از استقرار کامل نسخه نویسی الکترونیک و حذف دفترچه های بیمه کاغذی تا شهریور 1400 خبرداد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهدی رضایی درخصوص آخرین وضعیت نسخه نویسی الکترونیکی در کشور، گفت: هم اکنون نسخه الکترونیک در کلیه استان های کشور مستقر شده است.

در این طرح پزشکان اقدام به نسخه نویسی الکترونیک می کنند و ارائه خدمات تجویز شده در داروخانه و مراکز پاراکلینیک با ارائه یک کد رهگیری امکان پذیر است.

وی افزود: در مواردی که پزشک اقدام به تجویز در برگه های دفترچه داروخانه، آزمایشگاه و تصویربرداری در زمان ارائه خدمت کرده و با استفاده از فرآیند ثبت نسخه کاغذی اقدام به ثبت الکترونیک نسخه می کند؛ در این فرایند کلیه قوانین رسیدگی در نسخه الکترونیک به صورت برخط کنترل می شود و امکان محاسبه پرداخت از جیب بیمار وجود خواهد داشت.

وی تصریح کرد: بررسی مراکز فعال در طرح نسخه الکترونیک براساس آمار مراکز طرف قراداد دارای صورتحساب الکترونیک در آبان ماه و نیز مراکز جدید با ثبت حداقل یک نسخه الکترونیک در آذر ماه، نشان می دهد بیش از 80 درصد مطب ها، داروخانه ها ، تصویربرداری ها و آزمایشگاه ها در بخش غیر از دولتی دانشگاهی (خصوصی ، خیریه و عمومی غیردولتی) مراکز فعال در طرح نسخه الکترونیک هستند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقرار نسخه نویسی الکترونیک و حذف دفترچه بیمه کاغذی تا شهریور 1400

استقرار نسخه نویسی الکترونیک و حذف دفترچه بیمه کاغذی تا شهریور 1400