مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 دی 1399 ساعت 05:502020-12-23فرهنگي

«چلبی اوغلی»؛ بنایی که مرمت می شود


چلبی اوغلی، آرامگاهی است که در نزدیکی گنبد تاریخی و عظیم سلطانیه قرار گرفته و توسط مرید نامدار جلال الدین رومی؛ ملقب به مولوی یکی از بزرگ ترین حکیمان و عارفان ایران ساخته شده است.

- ایسنا/زنجان چلبی اوغلی، آرامگاهی است که در نزدیکی گنبد تاریخی و عظیم سلطانیه قرار گرفته و توسط مرید نامدار جلال الدین رومی؛ ملقب به مولوی یکی از بزرگ ترین حکیمان و عارفان ایران ساخته شده است.

سلطانیه یکی از شهرستان های تاریخی زنجان و قطب اصلی گردشگری این استان محسوب می شود، شهری که تاریخی کهن را در دل خود جای داده، تاریخی برآمده از قرن ها اقتدار، عظمت، هنر و فرهنگ ایرانی و اسلامی است.

شهر سلطانیه تنها محدود به گنبد تاریخی نمی شود، بلکه در گوشه گوشه این شهر آثار متعدد و باشکوه تاریخی وجود دارد که هر یک بخشی از تاریخ کهن ایران زمین را روایت می کنند و گذشته غنی و باشکوه، فرهنگ و تمدن منطقه را به نمایش می گذارند که پس از گنبد سلطانیه، از مهم ترین آثار تاریخی آن می توان به چمن سلطانیه، دژ شاهی، تپه نور، تربت خانه، حمام سالار و چلبی اوغلی اشاره کرد.

بنای چلبی اوغلی توسط مرید نامدار جلال الدین رومی؛ ملقب به مولوی یکی از بزرگ ترین حکیمان و عارفان ایران در قرن هشتم هجری قمری ساخته شده است که با گذشت قرن ها از زمان احداث آن یکی از باارزش ترین بناهای شهر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«چلبی اوغلی»؛ بنایی که مرمت می شود

«چلبی اوغلی»؛ بنایی که مرمت می شود