مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 دی 1399 ساعت 18:002020-12-22اقتصادي

طرح های آبخیزداری در 807 حوضه آبخیز کشور اجرا می شود


معاون آبخیزداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری بابیان اینکه طرح های آبخیزداری در 807 حوضه آبخیز کشور اجرا می شود، گفت: طی 50 سال گذشته بیش از 30 میلیون هکتار آبخیز انجام شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، پرویز گرشاسبی عصر سه شنبه در بازدید از اولین طرح پژوهشی اجرایی احداث بادشکن های کوتاه به روی تپه های ماسه ایی شهرستان گرمسار ضمن بیان اینکه برای سال جاری طرح های آبخیزداری در 807 حوضه آبخیز کشور اجرا می شود، ابراز داشت: این میزان وسعت یک میلیون و 200 هزار هکتار را در بردارد.

وی بابیان اینکه طرح های آبخیزداری به تقویت پوشش گیاهی، جلوگیری از سیلاب، تقویت سفره های زیرزمینی و کاهش فرونشست زمین کمک می کند، گفت: با توجه به اهمیت طرح های آبخیزداری برای سال جاری 11 میلیارد و 250 میلیون ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شد.

معاون آبخیزداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری بابیان اینکه طی 50 سال گذشته بیش از 30 میلیون هکتار آبخیز انجام شده است، ابراز داشت: این میزان برای سال جاری 800 هکتار از حوضه های آبخیز کشور است که روند اجرای این طرح ها همچنان تداوم دارد.

گرشاسبی بابیان اینکه تاکنون یک هزار بند خاکی در قالب طرح های آبخیزداری ایجادشده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه این طرح ها می تواند در حفاظت از عرصه های طبیعی سهیم باشد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح های آبخیزداری در 807 حوضه آبخیز کشور اجرا می شود

طرح های آبخیزداری در 807 حوضه آبخیز کشور اجرا می شود