مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 دی 1399 ساعت 15:052020-12-22بين الملل

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه حاکمیت دائمی ملت فلسطین بر اراضی اشغالی را تصویب کرد


فلسطین بار دیگر در سازمان ملل پیروزی دیگری به دست آورد و به اکثر آرای مجمع عمومی سازمان ملل به نفع تصمیم حاکمیت دائمی ملت فلسطین بر اراضی اشغالی فلسطینی از جمله قدس شرقی دست یافت.

- فلسطین بار دیگر در سازمان ملل پیروزی دیگری به دست آورد و به اکثر آرای مجمع عمومی سازمان ملل به نفع تصمیم حاکمیت دائمی ملت فلسطین بر اراضی اشغالی فلسطینی از جمله قدس شرقی دست یافت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، به رغم تلاش های آمریکا و دولت اشغالگر برای مانع تراشی در مسیر تصویب این قطعنامه ها در حالی که نیکولای ملادینوف، فرستاده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه از طرح های شهرک سازی های جدید انتقاد کرده و نسبت به خطرهای تقسیم کرانه باختری هشدار می دهد پیروزی جدیدی برای ملت فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل رقم خورد.

153 کشور به نفع این قطعنامه و شش دولت یعنی کانادا، اسراییل، جزایر مارشال، میکرونیزیا، ناورو و آمریکا به آن رای منفی دادند در حالی که 17 کشور نیز رای ممتنع دادند.

ریاض مالکی، وزیر خارجه فلسطین در پی این رویداد گفت: تصویب این قطعنامه حق ملت فلسطین بر منابع طبیعی خود از جمله زمین، آب و انرژی برق را نشان می دهد و نباید حقوقش در دریا کم شود و نیز باید در قبال سوءاستفاده اشغالگران از منابع طبیعی فلسطین غرامت پرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه حاکمیت دائمی ملت فلسطین بر اراضی اشغالی را تصویب کرد

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه حاکمیت دائمی ملت فلسطین بر اراضی اشغالی را تصویب کرد