مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 دی 1399 ساعت 14:452020-12-22سياسي

عفو 40 هزار زندانی در 18 ماهه اخیر


در 18 ماهه اخیر فقط در حوزه زندانیان حدود 40 هزار نفر مشمول عفو قرار گرفتند که نیمی از آنها از زندان آزاد شدند و نیمی دیگر کاهش مجازات حبس داشته اند.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، در دوره 18 ماهه اخیر مسؤولیت رییس قوه قضاییه تا امروز فقط در حوزه زندانیان حدود 40 هزار نفر مشمول عفو قرار گرفتند که نیمی از آنها از زندان آزاد شدند و نیمی دیگر کاهش مجازات حبس داشته اند.

*23 آبان 98: 32 محکوم امنیتی با پیشنهاد جداگانه رییس قوه قضاییه مشمول عفو، تخفیف و تبدیل مجازات شدند.

به مناسبت میلاد پیامبراعظم (ص) و امام جعفر صادق (ع)؛ رهبر انقلاب با پیشنهاد عفو و تخفیف مجازات 3552 نفر از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیرو های مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند؛ بنابراین گزارش، در میان عفوشدگان، 32 نفر از افرادی که دارای محکومیت امنیتی (از جمله تعدادی از اهالی رسانه و دانشجویی) بودند، پس از طی فرآیند قانونی در قوه قضاییه با پیشنهاد رییس دستگاه قضا، طی نامه ای مستقل به رهبر معظم انقلاب و موافقت ایشان مشمول این عفو تخفیف و تبدیل مجازات شدند.

* سوم خرداد 99: عفو جمعی از محکومان امنیتی و برخی از کارگران هفت تپه با موافقت رهبر معظم انقلاب/ در این مرحله نیز همانند عفو قبلی جمعی از محکومان امنیتی از جمله تعدادی از دانشجویان، برخی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عفو 40 هزار زندانی در 18 ماهه اخیر

عفو 40 هزار زندانی در 18 ماهه اخیر