مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 دی 1399 ساعت 11:452020-12-22بين الملل

بهار عربی بی فایده نبود، دفعه بعدی متفاوت خواهد بود


اواخر سال 2010، به مناسبت کریسمس در راه سودان بودم در حالی که در شبکه های اجتماعی عرب به دنبال تکه اطلاعاتی در مورد داستانی که در تونس آغاز شده بود، - "بهار عربی بی فایده نبود، دفعه بعدی متفاوت خواهد بود" "اواخر سال 2010، به مناسبت کریسمس در راه سودان بودم در حالی که در شبکه های اجتماعی عرب به دنبال تکه اطلاعاتی در مورد داستانی که در تونس آغاز شده بود، می گشتم؛ داستانی که رسانه های عربی سانسور می کردند و رسانه های غربی هنوز نادیده می گرفتند.

یک فروشنده خیابانی، محمد بوعزیزی، در اعتراض به دولت در شهر "سیدی بوزید" خود را به آتش کشیده بود که اعتراضاتی را در سراسر تونس به راه انداخت.

" به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نسرین مالک ، ستون نویس گاردین در مطلبی برای این روزنامه به مناسبت دهمین سالگرد بهار عربی نوشت: هفته ها قبل از اعتراضاتی که رییس جمهور تونس را برای همیشه سرنگون کرد، می توانستی ببینی که چیزی در مورد این قیام متفاوت بود.

چیزی در مورد شیوه طنین انداز شدن اعتراضات در خانواده ها در جهان عرب، شدت خشم اخلاقی و اجبار حرکت که حس تازه و هیجان انگیزی داشت.

اما همان طور که آن زمان در مورد وعده و ظرفیت آن ها نوشتم، هیچ گاه تصور نمی کردم آن اعتراضات به چیزی بدل شوند که حالا بهار عربی می نامیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهار عربی بی فایده نبود، دفعه بعدی متفاوت خواهد بود

بهار عربی بی فایده نبود، دفعه بعدی متفاوت خواهد بود