مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 دی 1399 ساعت 11:002020-12-22اقتصادي

خودکفایی اجداد مورد نیاز مرغ کشور تا سال 1400


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سال ها پیش ایران به نژاد مرغ موسوم به لاین دست یافت و 85 درصد از جوجه اجداد مورد نیاز کشور را این نژاد تامین می کرد، - در راستای اجرای طرح ملی ارتقای امنیت و سلامت گوشت مرغ ، پس از 420 روز از تحویل گرفتن گله اجداد مرغ آرین از وزارت جهاد کشاورزی، اولین محموله جوجه یک روزه این نژاد وارد بازار شد که نویدبخش خودکفایی در مرغ اجداد و مادری در سال جهش تولید را می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سال ها پیش ایران به نژاد مرغ موسوم به لاین دست یافت و 85 درصد از جوجه اجداد مورد نیاز کشور را این نژاد تامین می کرد، اما به تدریج سهم این نژاد در زنجیره طیور کشورمان به نزدیک صفر رسید.

باتوجه به اهمیت احیای نژاد مرغ لاین، اجرای این طرح در دستور کار قرار گرفت و به سرعت پیش رفت.

اهمیت سلامت جامعه و تامین پایدار امنیت غذایی با اتکا به ظرفیت های بومی سبب شد تا طرح ملی ارتقای امنیت و سلامت گوشت مرغ طی یکسال گذشته تدوین شود که احیای مرغ لاین آرین از مهمترین نتایج اجرای این طرح است.

خودکفایی اجداد مورد نیاز مرغ کشور تا سال 1400یک شرکت که تولید کننده بیش از 85 درصد کل جوجه اجداد مرغ آرین موجود در کشور است اعلام کرده که بر اساس برنامه های صورت گرفته تا پایان سال 1400 میزان تولید به 500 هزار قطعه جوجه خواهد رسید ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خودکفایی اجداد مورد نیاز مرغ کشور تا سال 1400

خودکفایی اجداد مورد نیاز مرغ کشور تا سال 1400