مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 دی 1399 ساعت 06:452020-12-22اقتصادي

تیم های نوآوری برای ساخت پوشش های ضد سایش به چالش دعوت شدند


از سوی شبکه تبادل فناوری نانو چالشی برای تولید و ساخت پوشش های ضدسایش با خواص زیست سازگار بر بستر زیرکونیم برگزار می شود.

- از سوی شبکه تبادل فناوری نانو چالشی برای تولید و ساخت پوشش های ضدسایش با خواص زیست سازگار بر بستر زیرکونیم برگزار می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از ستاد نانو، از سوی شبکه تبادل فناوری، به منظور جهت توسعه و تولید پوشش های زیست سازگار و ضد سایش بر بستر زیرکونیم و معرفی محصول تولیدی به متقاضیان این بخش، چالشی با موضوع تولید و ساخت پوشش های ضدسایش با خواص زیست سازگار بر بستر زیرکونیم برگزار می شود.

نانو زیرکونیم در حالت طبیعی یک ساختار منشوری منوکیلینک بلوری دارد و بعنوان فولاد سرامیکی مشهور است.

این فلز درخشان، خاکستری-سفید و نرم بوده و قابلیت شکل پذیری و مفتول شدن را نیز دارد و به دلیل ساختار جامد بلوری می تواند به صورت سنگ قیمتی یا در تجهیزات صنایع پزشکی و دندانپزشکی مورد استفاده قرار گیرد.

یکی از کاربردهای زیرکونیوم، استفاده از آن به عنوان ماده مقاوم و ضدخوردگی در صنایع مختلف شیمیایی، بهداشتی و پزشکی است؛ چرا که این ماده خواص مقاومتی در برابر حملات خوردگی در برابر انواع ترکیبات از جمله محلول های نمکی، اسید و بازهای آلی و معدنی و حتی نمک های مذاب دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تیم های نوآوری برای ساخت پوشش های ضد سایش به چالش دعوت شدند

تیم های نوآوری برای ساخت پوشش های ضد سایش به چالش دعوت شدند