مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 دی 1399 ساعت 12:102020-12-21اقتصادي

اصلاح رابطه مالی شرکت نفت در بودجه/ پرداخت سهم براساس هزینه تولید بشکه


مشاور دیوان محاسبات از تهیه پیش نویس اصلاح رابطه مالی شرکت ملی نفت در بودجه براساس هزینه تولید هر بشکه نفت به جای سهم 14.

5 درصد خبر داد.

- محمد حسینی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به بررسی سهم رابطه مالی دولت با شرکت ملی نفت در لایحه بودجه سال 1400 اظهار داشت: کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در نظر دارد، سهم شرکت ملی نفت را بر اساس میزان نفت تولیدی با قیمت تمام شده در هر میدان مشخص کند.

نماینده سابق مجلس افزود: در لایحه بودجه سال 99 این حکم از سوی دولت پیشنهاد شد، اما بنا به دلایلی از بودجه  امسال حذف شد، در حال حاضر سهم شرکت ملی نفت از صادرات نفت خام و میعانات 14 و نیم درصد است.

مشاور دیوان محاسبات با اشاره به اینکه وزارت نفت با همکاری دانشگاه صنعتی شریف مطالعات و اقداماتی را در این زمینه انجام داده است، بیان داشت: امسال با توجه به اصلاح ساختار بودجه بسیاری از نمایندگان نسبت به سهم 14.

5 درصدی شرکت ملی نفت نظرات مختلفی ارائه دادند، چراکه در هنگام افزایش و وفور درآمدهای نفتی و افت آن یکسان است و تغییری نمی کند.

حسینی با اشاره به اینکه مبنای سهم شرکت ملی نفت از صادرات نفت خام و میعانات در بودجه سال 95 ایجاد شد، تصریح کرد: با توجه به کم و زیاد شدن درآمدهای نفتی، در مورد سرمایه گذاری و پرداخت بدهی های شرکت ملی نفت اقدا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصلاح رابطه مالی شرکت نفت در بودجه/ پرداخت سهم براساس هزینه تولید بشکه

اصلاح رابطه مالی شرکت نفت در بودجه/ پرداخت سهم براساس هزینه تولید بشکه