مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 دی 1399 ساعت 08:102020-12-21اقتصادي

مدعیان اصلاحات برای تحمیل FATF دست به دامان کرونا شدند!


روزنامه دولتی ایران دیروز گزارش و یادداشت هایی را درباره FATF منتشر کرد و مدعی شد که «لیست سیاه FATF مانع خرید واکسن کروناست.

» - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، روزنامه دولتی ایران دیروز گزارش و یادداشت هایی را درباره FATF منتشر کرد و مدعی شد که لیست سیاه FATF مانع خرید واکسن کرونا ست.

این در حالی است که FATF اساساً نهادهایی را که در حوزه اقلام بشردوستانه (غذا، دارو و تجهیزات پزشکی) فعالیت دارند، دارای ریسک بالا نمی داند و اعلام می دارد که اجرای استانداردهای FATF نباید در تجارت بشردوستانه خللی وارد کند.

وانگهی، علت عدم برقراری تبادلات بانکی، تحریم های ثانویه آمریکاست.

ارگان دولت همچنین طی یادداشتی مدعی شد: پیوستن به FATF چه ضررهایی را می تواند برای کشور داشته باشد؟ اگر تبادل پولی و بانکی با کشورهای جهان داشته باشیم چه چالش هایی را برای کشور رقم می زند؟ FATF باعث می شود که پولشویی در عرصه جهانی رخ ندهد و ازآنجاکه ایران هم با چنین موضوعی موافق است دلیلی برای مخالفت و عدم اجرای FATF وجود ندارد.

این ادعا که FATF مانع پولشویی در جهان است، کاملاً مخدوش و بی پایه و اساس است؛ زیرا باوجوداینکه آمریکا و اروپا عضو FATF هستند اما 76 درصد پولشویی های دنیا در همین کشورها انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدعیان اصلاحات برای تحمیل FATF دست به دامان کرونا شدند!

مدعیان اصلاحات برای تحمیل FATF دست به دامان کرونا شدند!