مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 دی 1399 ساعت 08:002020-12-21بين الملل

آمریکا اتهامات کیفری جدیدی را در پرونده لاکربی اعلام می کند


سه مقام آمریکایی آگاه به شبکه سی ان ان گفتند، انتظار می رود دادستان کل آمریکا امروز (دوشنبه) اتهامات کیفری را علیه یک افسر اطلاعاتی سابق لیبیایی مرتبط با بمب گذاری لاکربی در اسکاتلند که منجر به انفجار پرواز 103 بویینگ 747 پان آم در سال 1988 شد، - سه مقام آمریکایی آگاه به شبکه سی ان ان گفتند، انتظار می رود دادستان کل آمریکا امروز (دوشنبه) اتهامات کیفری را علیه یک افسر اطلاعاتی سابق لیبیایی مرتبط با بمب گذاری لاکربی در اسکاتلند که منجر به انفجار پرواز 103 "بویینگ 747 پان آم" در سال 1988 شد، اعلام کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از د ویک ، گمان می رود ابو عقیله محمد مسعود ، افسر اطلاعاتی سابق لیبیایی در همین کشور باشد و سی ان ان گزارش داده که مقامات آمریکایی با همتایان لیبیایی خود درباره چگونگی محاکمه ابو عقیله گفت وگو می کنند.

پرواز 103 پان آمریکن از مبدا لندن به مقصد نیویورک در حرکت بود که بمبی این هواپیما را بر فراز لاکربی در اسکاتلند منفجر کرد.

در این حمله 270 تن کشته شدند و اکثر قربانیان اتباع آمریکایی بودند.

امروز سی و دومین سالروز این سانحه است.

هنگامی که ویلیام بار به عنوان دادستان کل در دولت جورج بوش خدمت می کرد، آمریکا دو افسر سازمان اطلاعات لیبی به نام های عبدالباسط علی المقرحی و الامین خلیفه فحیمه را به ساخت بمب پلاستیکی س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا اتهامات کیفری جدیدی را در پرونده لاکربی اعلام می کند

آمریکا اتهامات کیفری جدیدی را در پرونده لاکربی اعلام می کند