مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 دی 1399 ساعت 07:452020-12-21اجتماعي

رونمایی از سند چشم انداز قصه گویی کانون


همزمان با جشن باستانی یلدا و آغاز زمستان، سند چشم انداز قصه گویی کانون استان رونمایی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی همزمان با جشن باستانی یلدا و آغاز زمستان، سند چشم انداز قصه گویی کانون استان رونمایی شد.

مدیر کل کانون خراسان رضوی در این رابطه گفت: قصه گویی یکی از ارکان ارزشمند فرهنگ ملت ما و یک رسانه قدرتمند در انتقال تعالیم عالیه دین و بزرگان است و کانون پرورش فکری همواره به عنوان یکی از متولیان و مروجان اصلی این فعالیت برنامه ریزی ویژه ای در احیا قصه گویی و استفاده از آن به عنوان یک ابزار موثر در تحکیم روابط خانواده، انتقال مفاهیم ارزشی و اخلاقی، آموزش مهارتهای زندگی به کودکان و نوجوانان به صورت جذاب و غیر مستقیم و درنهایت پرورش ذهن کودکان دارد.

ابراهیم زره ساز درادامه افزود: قصه و قصه گویی ریشه در فرهنگ بومی کشور ما دارد و همه ما روایت قصه ها و افسانه های زیادی را که در گذشته در محافل خانوادگی و شب نشینی ها و مناسبتها شنیده ایم به خاطر داریم.

همین نکته نشان می دهد که قصه گویی تنها ابزاری برای سرگرمی و پرکردن وقت کودکان نیست و نقش تاثیرگذاری دراحیا و بازیابی هویت دینی، تاریخی و ملی انتقال مفاهیم دارد و از آنجا که زبان قصه به دنیای کودکان نزدیک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از سند چشم انداز قصه گویی کانون

رونمایی از سند چشم انداز قصه گویی کانون