مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 دی 1399 ساعت 06:302020-12-21اقتصادي

آغاز برداشت زعفران در کازرون/پیش بینی تولید 20 کیلوگرم زعفران


کارشناس باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی کازرون اعلام کرد که برداشت زعفران از سطح 5 هکتار از اراضی این شهرستان آغاز شده است.

- زهراپناه افزود: با توجه به میانگین عملکرد چهار کیلوگرمی تولید محصول زعفران در هر هکتار، پیش بینی می شود امسال بیش از 20 کیلوگرم زعفران خشک در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازدریافتی ایسنا، زهراپناه با اشاره به اینکه زعفران برداشت شده از کیفیت بالایی برخودار است، افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی برداشت این محصول از اواسط آبان ماه آغاز و تا اوایل دی ماه ادامه دارد.

زهراپناه عنوان کرد: کشت گیاه زعفران به علت نیاز آبی کم، امکان بهره برداری به مدت7 تا 10 سال در یک نوبت کشت، رشد در زمین های شنی و رسی، تحمل گیاه در برابر آفات و بیماریها، قدرت ماندگاری محصول به مدت طولانی، عدم نیاز به ماشین های زراعی سنگین، اشتغال زایی و .

در شهرستان کازرون رو به افزایش است.

کارشناس باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی کازرون بیان کرد: این شهرستان دارای اقلیم مناسبی برای کاشت زعفران است که به لحاظ مزایای اقتصادی و نیاز به آب کم، کشت این گیاه گزینه مطلوبی در جهت تغییر الگوی کشت در منطقه است.

این کارشناس جهاد کشاورزی کازرون گفت: کشاورزانی که تمایل به کشت گیاهان با نیاز آبی کم دارند خواست تا با استفاده از تسهیلات مربو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت زعفران در کازرون/پیش بینی تولید 20 کیلوگرم زعفران

آغاز برداشت زعفران در کازرون/پیش بینی تولید 20 کیلوگرم زعفران