مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 آذر 1399 ساعت 14:502020-12-20بين الملل

وساطت نماینده ماکرون و معاون سیاسی حزب الله برای پایان بن بست در تشکیل دولت لبنان


منابع سیاسی لبنانی جزییات تازه ای از مذاکرات جاری میان رییس جمهوری لبنان و نخست وزیر مکلف درباره تشکیل دولت جدید لبنان را فاش کردند.

- منابع سیاسی لبنانی جزییات تازه ای از مذاکرات جاری میان رییس جمهوری لبنان و نخست وزیر مکلف درباره تشکیل دولت جدید لبنان را فاش کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، میدل ایست نیوز گزارش داد: منابع سیاسی لبنانی جزییات تازه ای از مذاکرات جاری میان رییس جمهوری لبنان و نخست وزیر مکلف درباره تشکیل دولت جدید لبنان را فاش کردند.

به نوشته الشرق الاوسط، امانوئل ماکرون که پس از ابتلا به کرونا سفرش به لبنان به تعویق افتاد، یک کمیته بحران را مأمور پیگیری و تماس با سران سیاسی لبنان برای رفع موانع تشکیل دولت و علت یابی عدم پایبندی نیروهای سیاسی به طرح وی برای نجات لبنان کرده است.

به گفته این منابع، تیم بحران فرانسه در تماس با میشل عون، رییس جمهوری لبنان، و داماد او جبران باسیل درباره علت پافشاری آنان بر یک سوم کابینه پرس و جو کرده اند (منظور یک سوم کابینه این است که استعفای آن می تواند دولت را ساقط کند) و عون نیز تأکید کرده که اصراری بر این یک سوم ندارد به شرط آنکه وزارتخانه های کشور و دادگستری به جریان وی واگذار شود؛ موضوعی که از جانب سعد حریری، نخست وزیر مکلف رد شده با این استدلال که خلاف طرح ماکرون درباره سهمیه بن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وساطت نماینده ماکرون و معاون سیاسی حزب الله برای پایان بن بست در تشکیل دولت لبنان

وساطت نماینده ماکرون و معاون سیاسی حزب الله برای پایان بن بست در تشکیل دولت لبنان