مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 آذر 1399 ساعت 11:552020-12-20اقتصادي

ورود اولین گله جوجه یک روزه تولید داخل مرغ آرین به بازار کشور پس از 15 سال


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، با اجرای موفق طرح ملی ارتقای امنیت و سلامت گوشت مرغ بالاخره پس از 420 روز تلاش مستمر متخصصان شرکت مرغ مادر و اجداد دیزباد، - با وجود اینکه گله پایه لاین آرین حدود سی سال پیش وارد کشور شده و در آغاز کار سهم گوشت تولیدی حاصل از مرغ¬های این لاین بیش از 85 درصد بود، ولی طی پانزده به تدریج سهم این لاین به صفر نزدیک شد.

با در نظر گرفتن اینکه کشورر های دارنده لاین مرغ در دنیا کمتر از تعداد انگشتان دست است؛ می توان به راحتی نتیجه گرفت که همین شرکت¬های معدود در دنیا، بازار جهانی مرغ اجداد و در نتیجه زنجیره تولید طیور را کنترل می کنند.

حال با اجرای این طرح و بهره گیری از امکانات موجود از جمله حدود 20 فارم مرغ مادر برای پرورش جوجه¬های حاصل از مرغ اجداد آرین تولید شده توسط شرکت دیزباد به تکثیر جوجه¬های تجاری قابل عرضه به بازار پرداخته و هدف این اقدام افزایش سهم مرغ آرین در بازار کشور به منظور ایجاد پایداری در زنجیره تولید گوشت مرغ می¬باشد.

ظرفیت¬های آرین در کنار حمایت های دولت پایداری تأمین گوشت مرغ را امکان پذیر می سازدبنا به گفته روح الله زحمتکش، مدیرعامل شرکت مرغ مادر و اجداد دیزباد که امروز بیش از 85 درصد جوجه اجداد مرغ آرین موجود در کشور را تولید کرده است: لاین آرین یک مرغ سایز (یا به ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود اولین گله جوجه یک روزه تولید داخل مرغ آرین به بازار کشور پس از 15 سال

ورود اولین گله جوجه یک روزه تولید داخل مرغ آرین به بازار کشور پس از 15 سال