مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 آذر 1399 ساعت 08:352020-12-20سياسي

استرداد 49 قطعه تاریخی از سوییس به کشور


وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبر داد: مجموعه ای از آجرهای لعاب دار منسوب به قلایچی بوکان متعلق به سده هفتم و هشتم پیش از میلاد از کشور سوییس به کشور بازگردانده شد.

- وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبر داد: مجموعه ای از آجرهای لعاب دار منسوب به قلایچی بوکان متعلق به سده هفتم و هشتم پیش از میلاد از کشور سوییس به کشور بازگردانده شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، علی اصغر مونسان گفت: 49 قطعه از آجرهای لعاب دار منسوب به قلایچی بوکان که در اوایل انقلاب به شکل غیرمجاز از کشور خارج شده بود، پس از پیگیری های چندساله معاونت میراث فرهنگی، اداره کل حقوقی و امور بین الملل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و دستگاه دیپلماسی کشور از اروپا به ایران بازگردانده شد.

او با بیان این که در سال 1391 پس از رسیدنِ خبری مبنی بر در اختیار داشتن تعداد 49 قطعه آجر لعاب دار متعلق به تپه قلایچی بوکان توسط خانواده ای ایرانی ساکن سوییس و تمایل آن ها برای فروش، معاونت میراث فرهنگی، اداره کل موزه ها و اداره کل حقوقی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نسبت به تشکیل پرونده استرداد آجرهای لعاب دار قلایچی به کشور با ادله کارشناسی و طرح دعوی در مراجع ذی صلاح ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استرداد 49 قطعه تاریخی از سوییس به کشور

استرداد 49 قطعه تاریخی از سوییس به کشور