مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 آذر 1399 ساعت 07:352020-12-20اجتماعي

منظر تاریخی «هگمتانه تا همدان» سال آینده به یونسکو می رود


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: پرونده ثبت جهانی منظر تاریخی هگمتانه تا همدان تا پایان سال تکمیل و سال آینده به یونسکو ارسال می شود.

- علی مالمیر امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص وضعیت پرونده ثبت جهانی تپه هگمتانه اظهار کرد: بر اساس تفاهمی که به صورت حضوری استاندار با وزیر میراث فرهنگی داشتند و تقسیم کار شده بود قرار شد با شتاب بیشتری پرونده ثبت جهانی هگمتانه تکمیل شود.

وی با بیان اینکه مقرر شد تا پایان سال پرونده هگمتانه تکمیل شود و سال 1400 پرونده برای بررسی ثبت جهانی به یونسکو ارسال شود گفت: تکمیل پرونده زمان بر است، آثاری که امسال ثبت جهانی شدند بیشتر آثار منقول بودند و فقط اورامانات جزو آثار نامنقول ثبت شده بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان تصریح کرد: پرونده هایی که در حال حاضر در دستور کار آمادگی برای ارسال به یونسکو است، یکی کاروانسراهاست که دو کاروانسرای فرسفج و تاج آباد از همدان هم در آن قرار دارد و دیگری پرونده راه آهن است.

وی با بیان اینکه ثبت جهانی هگمتانه به تنهایی مدنظر نیست بلکه منظر تاریخی هگمتانه تا همدان است اضافه کرد: این ثبت می تواند بافت تاریخی همدان و تغییرات آن طی سال های گذشته را شامل شود که در این صورت چندین شاخصه ثبت جهانی را دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منظر تاریخی «هگمتانه تا همدان» سال آینده به یونسکو می رود

منظر تاریخی «هگمتانه تا همدان» سال آینده به یونسکو می رود