مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آذر 1399 ساعت 18:052020-12-19اقتصادي

تبادل کالا با ترکمنستان در مرز لطف آباد با حفظ منافع ایران آغاز شد


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: با پیگیری انجام شده برای سهولت تبادل زمینی کالا و تسهیل تجارت با کشور ترکمنستان، تبادل کالا در مرز زمینی لطف آباد با رعایت منافع جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رسولیان اظهار کرد: 11 آذرماه امسال ترکمنستان پس از 9 ماه تعطیلی، گذرگاه مرزی آرتیق را به روی لطف آباد گشود اما این گشایش با محدودیت هایی همراه بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: بر این اساس کامیون های حامل بار صادراتی تا لطف آباد طی طریق کرده اما در محل مرز بدون راننده، تحویل کشنده ترکمنستانی شده و از آنجا تا مقصد در داخل خاک کشور همسایه حمل می شوند و بابت آن باید عوارضی از سوی کامیون های ایران به دولت ترکمنستان پرداخت می شد که مورد قبول جمهوری اسلامی ایران واقع نشد.

وی تصریح کرد: با تصمیمات اتخاذ شده، از این پس کشنده به داخل خاک ایران آمده و کالا را به کشور ترکمنستان حمل می کند بدون اینکه عوارضی پرداخت شود، به این صورت کشور ما متحمل پرداخت هزینه های اضافی نخواهد بود.

گفتنی است؛ کالاهای صادراتی و ترانزیتی از طریق سه گذرگاه مرزی لطف آباد، سرخس و باجگیران استان خراسان رضوی به ترکمنستان حمل می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبادل کالا با ترکمنستان در مرز لطف آباد با حفظ منافع ایران آغاز شد

تبادل کالا با ترکمنستان در مرز لطف آباد با حفظ منافع ایران آغاز شد