مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آذر 1399 ساعت 13:552020-12-19سياسي

زاگرس نیازمند طرح جامعی برای احیاء و حفاظت از جنگل ها است


آیین «روز جهانی کوهستان» که هرساله 11 دسامبر برگزار می شود بار دیگر حفاظت از کوه های ایران به ویژه رشته کوه زاگرس و ذخایر ارزشمند جنگلی آن را برای دوستداران طبیعت یادآوری کرد.

- ایسنا/لرستان آیین روز جهانی کوهستان که هرساله 11 دسامبر برگزار می شود بار دیگر حفاظت از کوه های ایران به ویژه رشته کوه زاگرس و ذخایر ارزشمند جنگلی آن را برای دوستداران طبیعت یادآوری کرد.

در این هفته گفتارهای گوناگونی دراین باره منتشر شد؛ به همین مناسبت فرصتی فراهم شد تا گفت وگویی با دکتر مجابی رییس کمیته محیط زیست مجمع تشخیص مصلحت درباره اهمیت زاگرس و به ویژه جایگاه جنگل های زاگرس انجام دهیم.

دکتر مجابی که خود سال ها در سازمان محیط زیست و وزارت جهاد کشاورزی در زمینهٔ مدیریت و حفاظت از محیط زیست تجربیات گرانقدری را در کارنامه دارد، بر آن است که راه حل مشکلات زاگرس تهیه طرحی جامع برای حفاظت، احیاء، توسعه و بهره برداری اصولی از جنگل ها و اراضی کشاورزی است.

جناب آقای دکتر مجابی، برای شروع بفرمایید چرا زاگرس برای طبیعت ایران مهم است؟ خوشبختانه در کشور ما دو رشته کوه با اهمیت وجود دارد رشته کوه البرز باریک بلند پر شیب با 700 کیلومتر طول که امتداد کمربند کوهستانی آلپ – هیمالیا است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زاگرس نیازمند طرح جامعی برای احیاء و حفاظت از جنگل ها است

زاگرس نیازمند طرح جامعی برای احیاء و حفاظت از جنگل ها است