مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آذر 1399 ساعت 12:252020-12-19سياسي

پرونده ثبت جهانی توس در حال تهیه و تدوین است


وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه شهر تاریخی توس باید به یک قطب مهم گردشگری در کشور تبدیل شود، گفت: پرونده ثبت جهانی توس در حال تهیه و تدوین است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، علی اصغر مونسان امروز در مراسم افتتاح مسیر گردشگری آرامگاه فردوسی به ارگ کهن دژ توس با بیان اینکه فردوسی حافظ زبان فارسی است و ارزش و جایگاه والا برای ایرانیان و فارسی زبانان دارد، توجه و رسیدگی به این منطقه تاریخی را بخشی از تلاش ها برای ادای دین به فردوسی دانست و ابراز کرد: معتقدیم این منطقه تاریخی باید به یکی از مهمترین قطب های گردشگری کشور تبدیل شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: ثبت شهر تاریخی توس و آرامگاه فردوسی در فهرست جهانی یکی از خواسته ها و انتظارات به حق است که با توجه به محدودیت و امکان ثبت جهانی سالانه یک اثر از هر کشور، پرونده ثبت جهانی توس در حال تهیه و تدوین است و امیدواریم در سالهای آینده و نزدیک شاهد ثبت توس در فهرست آثار جهانی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: توجه به شهر تاریخی توس و انجام اقدامات مختلف در بهسازی این منطقه و نیز آرامگاه فردوسی با هدف تحقق منویات رهبر معظم انقلاب انجام می شود.

مونسان با قدردانی از زحمات و تلاش های شهرداری مشهد در اجرای پروژه جلوخان آرامگاه فردوسی و ایجاد مسیر گردش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرونده ثبت جهانی توس در حال تهیه و تدوین است

پرونده ثبت جهانی توس در حال تهیه و تدوین است