مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آذر 1399 ساعت 11:252020-12-19دانش

کار سطحی و بدون تامل وزارت علوم در تحول رشته های علوم انسانی


رییس شورای تحول علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: وزارت علوم بخشنامه کرده است که تحول هزار رشته در عرض چند ماه اعلام شود که این اقدام یک کار مکانیکی و سطحی و بدون تامل است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، غلامعلی حداد عادل رییس شورای تحول علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی در برنامه زاویه، گفت: خوشحالیم که فرصتی فراهم شده تا درباره یکی از مهمترین مسائل این نظام که تحول علوم انسانی است مباحثی را مطرح کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برآورد هزینه ای درباره علوم انسانی در کشور وجود دارد با بیان اینکه در این رابطه آمار و ارقام نداریم و می توانیم بگوییم که به اندازه اهمیت علوم انسانی مخصوصاً در بودجه و هزینه به آن اهمیت داده نمی شود، اظهار داشت: اگر مقایسه ای بین علوم انسانی شود متوجه می شویم که بودجه های تحقیقاتی برای این رشته ها بسیار اندک در مقایسه با سایر رشته ها کمتر بوده و بازار کار برای فارغ التحصیلان این رشته بسیار محدود است.

ظرفیت اشتغال محدود به این دلیل است که سرمایه گذاری کافی در این زمینه نمی شود تا فارغ التحصیلان علوم انسانی بتوانند جذب بخش خصوصی شوند.

حداد عادل در ادامه در پاسخ به سوال دیگر که آیا برآوردی از میزان هزینه ای که باید در این حوزه صورت بگیرد و وضعیت فعلی ما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کار سطحی و بدون تامل وزارت علوم در تحول رشته های علوم انسانی

کار سطحی و بدون تامل وزارت علوم در تحول رشته های علوم انسانی