مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آذر 1399 ساعت 08:352020-12-19اقتصادي

برداشت 210 هزار تن هندوانه برای شب یلدا


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حسین اصغری افزود: در پاییز امسال پنج هزار و 800 هکتار هندوانه در استان های جنوب کشور شامل هرمزگان، - مدیرکل دفتر محصولات علوفه ای و جالیزی کشور، کل تولید هندوانه شب یلدا در سال زراعی جاری را نزدیک به 210 هزار تن پیش بینی کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حسین اصغری افزود: در پاییز امسال پنج هزار و 800 هکتار هندوانه در استان های جنوب کشور شامل هرمزگان، خوزستان، فارس، ایلام و بوشهر کشت شده است.

وی با بیان این که پاییز امسال تولید هندوانه بیشتری نسبت به مدت مشابه سال قبل خواهیم داشت، گفت: سال گذشته هندوانه شب یلدا در سطح چهار هزار و 600 هکتار کشت شد که از این سطح بیش از 150 هزار تن محصول به دست آمد.

اصغری ادامه داد: هندوانه شب یلدای امسال با قیمت هر کیلو گرم 1700 تا 1,750 تومان سر زمین، خریداری و به قیمت هر کیلو گرم 3 هزار تا 3,500 تومان برای مصرف کننده در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران عرضه می شود و امیدواریم مردم امسال با رعایت پروتکل های بهداشتی و پرهیز از دورهمی ها، مراسم شب یلدا را برگزار و به قطع زنجیره کرونا کمک کنند.

وی میزان کل تولید هندوانه در سال زراعی 99-98 را سه میلیون و 700 هزار تن عنوان و اظهار کرد: سال زراعی گذشته کل سطح ز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت 210 هزار تن هندوانه برای شب یلدا

برداشت 210 هزار تن هندوانه برای شب یلدا