مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آذر 1399 ساعت 07:502020-12-19سياسي

اعتلای فرهنگ و پیشرفت کشور در گرو هم زیستی دو نهاد حوزه و دانشگاه


هم زیستی دو نهاد مهم تربیتی حوزه و دانشگاه در راستای اعتلای فرهنگ و پیشرفت کشور از مهم ترین اهداف وحدت میان حوزه و دانشگاه است.

- حجت الاسلام محمد استوارمیمندی در گفتگوی اختصاصی خبرنگار با فارس در شیراز،  نام گذاری هفته وحدت حوزه و دانشگاه را ابتکاری از سوی امام (ره) به مناسبت شهادت دکتر محمد مفتح، استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرده و اظهار داشت: این دو نهاد هر یک به صورت جداگانه اقداماتی انجام می دهند تا با هم افزایی در راستای پیشرفت کشور قدم بردارند.

وی با بیان اینکه وحدت بین حوزه و دانشگاه چهار فلسفه را دنبال می کند، افزود: اولین فلسفه، همزیستی مسالمت آمیز میان حوزه و دانشگاه است به این معنا که حوزه جدا و دانشگاه جدا وظایف خود را انجام داده و با هم زیستی مسالمت آمیز در کنار هم عمل می کنند.

رییس حوزه علمیه فارس با اشاره به وجود ذهنیت های متحجرگرای برخی در گذشته نسبت به حوزه و یا دانشگاه، اظهار داشت: خوشبختانه طی سالهای گذشته بر اثر تبلیغات و رسانه این مهم تحقق یافته و این دیدگاه ها از بین رفته است.

استوار میمندی فلسفه دوم را وحدت بر مبنای اهداف مشترک عنوان کرد و گفت: در فلسفه دوم اهداف مشترکی میان حوزه و دانشگاه تعریف می شود که در این 30 سال گذشته اهدافی همچون پیشرفت و تعالی کشور، خدمت به مردم و دفاع از کشور در مقابل زیاده خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتلای فرهنگ و پیشرفت کشور در گرو هم زیستی دو نهاد حوزه و دانشگاه

اعتلای فرهنگ و پیشرفت کشور در گرو هم زیستی دو نهاد حوزه و دانشگاه