مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آذر 1399 ساعت 05:452020-12-19اقتصادي

چاه های غیرمجاز زنجان مسدود شد؛ مصرف آب کم


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: در برنامه ها صرفه جویی 289 میلیون مترمکعب آب های زیرزمینی در استان پیش بینی شده است.

- ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: در برنامه ها صرفه جویی 289 میلیون مترمکعب آب های زیرزمینی در استان پیش بینی شده است.

اسماعیل افشاری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: سازگاری با کم آبی و برخوداری عادلانه از منابع آبی مسئله بسیار پراهمیتی است؛ به طوری که بر اساس برنامه پیش بینی شده، میزان صرفه جویی در منابع آبی زیرزمینی 289 میلیون مترمکعب بوده که 184 میلیون مترمکعب آن از مسدود شدن چاه های غیرمجاز محقق خواهد شد.

وی افزود: در طرح سازگاری با کم آبی، مباحث آب های سطی و زیرزمینی مطرح است و اگر در خصوص آب های زیرزمینی که جزو منابع استراتژیک محسوب می شود، صرفه جویی کنیم در آینده کمتر دچار مشکل می شویم.

این مسئول ادامه داد: در خصوص آب های سطحی که برداشت از آن به صورت سنتی است، مشکل چندانی وجود ندارد و تاکنون سدهایی که در حوزه آبریز قزل اوزن احداث شده، قدرت تنظیم آب به میزان 365 میلیون مترمکعب دارد.

همچنین سدهایی که در دست احداث بوده و با پایان اجرای آن ها 420 میلیون مترمکعب به سطح آب ها اضافه می شود و قدرت تنظیم و بهره مندی آب از حوزه سفیدرود برای استان نیز فراهم می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چاه های غیرمجاز زنجان مسدود شد؛ مصرف آب کم

چاه های غیرمجاز زنجان مسدود شد؛ مصرف آب کم