مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آذر 1399 ساعت 00:352020-12-18سياسي

شورای اخلاق پژوهش دانشگاه ها با کپی پیست برخورد کنند


رییس دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه با استفاده از مرکز مدارک علمی ایران( ایرانداک) می توان از تقلب دانشجویان جلوگیری کرد، گفت: شورای اخلاق پژوهش در دانشگاه ها باید به طور جدی با مقوله کپی پیست در پایان نامه ها برخورد کنند.

- عزیزالله حبیبی رییس دانشگاه خوارزمی در گفت وگو با خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس با بیان اینکه اکنون چندین شیوه برای جلوگیری از کپی پیست در پایان نامه های دانشجویان تحصیلات تکمیلی وجود دارد، گفت: در حال حاضر چندین شیوه برای مقابله با مقوله کپی پیست و خرید پایان نامه های دانشجویان در سیستم نظام آموزش عالی وجود دارد که اگر به خوبی اجرا شود، می تواند تقلب را در آثار علمی به حداقل یا حتی به صفر برساند.

  وی افزود: اولین اقدام در موضوع پیشگیری از تقلب دانشجویان این است که از ابتدا باید پایان نامه ها به گونه ای تعریف شود که مشابه آن در گذشته انجام نشده باشد که این کار وظیفه اساتید دانشگاهی است که مؤسسات و مراکز علمی نیز باید بر آن نظارت کنند.

اما دومین پیش بینی که نظام آموزش عالی برای جلوگیری از کپی پیست انجام داده است، سامانه ایرانداک است، چرا که در این سامانه سیستم هماهنگ جویی طراحی شده که پایان نامه ها در زمان دریافت کد مورد بررسی قرار می گیرند که در این رابطه اساتید و دانشجویان نیز می توانند ز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای اخلاق پژوهش دانشگاه ها با کپی پیست برخورد کنند

شورای اخلاق پژوهش دانشگاه ها با کپی پیست برخورد کنند