مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 آذر 1399 ساعت 08:252020-12-18سياسي

تمدن نوین اسلامی از مسیر وحدت حوزه و دانشگاه شکل می گیرد


یک جامعه شناس و استاد دانشگاه گفت: اگر بنا باشد تمدن نوین اسلامی شکل بگیرد از مسیر وحدت حوزه و دانشگاه اتفاق می افتد و این وحدت مبارک است که تمدن نوین اسلامی را عملیاتی خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید سعید زاهد زاهدی صبح جمعه در نشست مجازی به مناسبت هفته وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه و حوزه به تنهایی قادر به تنظیم و پیگیری تمدنی نو که انسانی بوده و رشد، تعالی و کمال انسان را در بر داشته باشد نیستند.

استاد جامعه شناسی دانشگاه شیراز افزود: اگر بنا باشد تمدن نوین اسلامی شکل بگیرد از مسیر وحدت حوزه و دانشگاه اتفاق می افتد و این وحدت مبارک است که این تمدن را عملیاتی خواهد کرد.

استاد تراز انقلاب اسلامی با اشاره به توجیه لزوم وحدت حوزه و دانشگاه افزود: ما به عنوان یک مسلمان به سه نوع واقعیت عالم غیب، عالم مشهود و رابط بین غیب و مشهود اعتقاد داریم که اگر هر یک از این سه واقعیت را قبول نداشته باشیم مسلمان نیستیم.

وی با اشاره به اینکه این سه واقعیت نسبت به هم چه جایگاهی دارند بیان کرد: وجود سه این واقعیت به یکدیگر متقوم هستند و با همدیگر هدف را محقق می کنند، لذا برای شناخت عالم باید هر سه واقعیت را با هم و در ارتباط با هم ملاحظه کنیم تا واقعیت حقیقی عالم را درک کرده باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمدن نوین اسلامی از مسیر وحدت حوزه و دانشگاه شکل می گیرد

تمدن نوین اسلامی از مسیر وحدت حوزه و دانشگاه شکل می گیرد